Učenici 4.c u sklopu eTwinning projekta “Uz čitanje riječi rastu 5” čitaju književno djelo za cjelovito čitanje “Petar Pan” autora J. M. Barrieja. Smisao cjelovitog čitanja je dublje upoznati književno djelo, njegove likove, pisca, kao i samu radnju i mjesto događanja. Ove školske godine, uz našu standardnu analizu djela, odlučili smo dodatno obogatiti iskustvo učenika kroz suradnju s Hrvatskom dopisnom školom u Engleskoj i Velikoj Britaniji, na čelu s učiteljicom Marijom Potihom.
U okviru ove suradnje, učenici polaznici Hrvatske dopisne škole, koji pohađaju nastavu na hrvatskom jeziku dok žive u inozemstvu, pomogli su nam bolje upoznati London, grad u kojem se odvija dio radnje Petra Pana. Dok su učenici 4.c usvajali osnovne informacije o Londonu kroz čitanje knjige i istraživanje, dopisni učenici su nas, uz učiteljicu Mariju, poveli na putovanje kroz znamenitosti Londona. Oni su vježbali hrvatski jezik, predstavljajući nam povjesne, kulturne i turističke znamenitosti kao što su Big Ben, Tower Bridge, Buckinghamska palača i druge prepoznatljive lokacije.
Kroz ovu suradnju, naši učenici su ne samo proširili svoje znanje o Londonu, već su i imali priliku čuti pravilan izgovor od izvornih govornika koji su odrasli u dvojezičnom okruženju. Učenici su bili oduševljeni što su mogli učiti o gradu koji ih je fascinirao.
Ova suradnja ne samo da je obogatila naše znanje o mjestu radnje, već je i otvorila vrata budućim projektima i razmjenama. Nadamo se nastavku suradnje s Hrvatskom dopisnom školom, gdje ćemo možda sljedeći put istraživati nove teme ili se baviti drugim književnim djelima. Suradnje poput ove ne samo da jačaju jezične kompetencije učenika, već i grade mostove prijateljstva među učenicima iz različitih krajeva svijeta.
Sretni smo i ponosni što smo dio ovakvog međunarodnog projekta, te se radujemo budućim suradnjama koje će omogućiti našim učenicima da razvijaju svoje znanje i vještine na kreativne i uzbudljive načine.